Во овој ресторан, никој не го добива она што го нарачал: Во него работат постари лица со деменција

Добивај вести на Viber

На прв поглед, сè изгледа како целосен хаос, но зад „погрешните“ наредби се крие една од најтоплите приказни што Јапонија ги споделила со светот.

Како го замислувате одењето во ресторан? Келнерот ве пречекува со насмевка и ве седнува на масата што правилно сте ја резервирале. Менито наскоро е во ваши раце, а со кратки препораки од домаќинот, вие го избирате вашето јадење. Потоа следува нарачката, пристигнувањето на храната, пријатен разговор и крајот на вечерта, кој завршува со сметката и насмевка на лицето поради полн стомак. Сè е уредно, предвидливо и како што треба да биде... Но, што ако ви кажеме дека постои ресторан каде што ништо не оди според тоа сценарио? Ресторан каде што никој нема да ве пречека затоа што сте резервирале маса, каде што ќе нарачате месо, а можеби ќе добиете риба или супа во чинијата. Можеби некој од персоналот случајно ќе ви ја испие чашата вода, или некој нов гостин неочекувано ќе ви се придружи на масата. На прв поглед, звучи како целосен хаос, но токму во таа чудност лежи магијата на една посебна приказна што доаѓа од Јапонија!

РЕСТОРАН ВО КОЈ ПЕРСОНАЛОТ Е ЛИЦА СО ДЕМЕНЦИЈА И КАДЕ ПОГРЕШНИТЕ НАРАЧКИ СЕ ДЕЛ ОД ИСКУСТВОТО, А НЕ ПРОБЛЕМ ШТО ТРЕБА ДА СЕ РЕШИ

„Ресторан на погрешни нарачки“ не е обичен ресторан. Тоа е уникатен концепт за поп-ап, создаден од јапонскиот телевизиски режисер Широ Огуни. Сè започна кога, за време на посетата на дом за стари лица, нарачал бургер и добил кнедла. Наместо да ја врати, сфатил дека грешката е дел од секојдневниот живот на луѓето што живеат со деменција и дека во таа едноставна ситуација лежи моќна порака. Од тој момент се роди идејата за ресторан каде што ќе бидат услужени луѓе со деменција, а „грешките“ ќе станат дел од искуството што ја подигнува свеста, поврзува и ги крши предрасудите.

НЕОЧЕКУВАНО СТАНА ДЕЛ ОД ИСКУСТВОТО И ГО ПРЕТВОРИ ОБИЧНИОТ ОБРОК ВО ТОПЛА ЛЕКЦИЈА ЗА ТРПЕНИЕ И ПРИФАЌАЊЕ

Ништо не е сосема предвидливо во овој ресторан. Нарачајте мисо супа и земете суши. Барате вода, но келнерот погрешно ја пие самиот. Некој може да седне на вашата маса и да започне разговор наместо да ја прифати вашата нарачка. Сите тие мали забуни не се недостаток, тие се токму она за што доаѓаат гостите.

Проектот беше замислен како еден вид социјален експеримент што учи на трпение и толеранција. Наместо совршена услуга, посетителите добиваат автентично човечко искуство, зачинето со топлина, хумор и изненадување. За време на еден од првите настани, дури 37% од нарачките беа погрешни, но по оброкот, 99% од гостите рекоа дека се задоволни.

ЈАЧИНАТА НА ВРСКАТА Е ПОВАЖНА ОД СОВРШЕНАТА УСЛУГА

Она што се случува во овој ресторан тивко, но моќно ги менува воспоставените улоги. Во класичните ресторани, вработените се оние кои се грижат за гостите, обрнуваат внимание на секој детаљ и се обидуваат да обезбедат совршена услуга. Тука сликата е обратна. Гостите доаѓаат со намера да им обезбедат можност, поддршка и насмевка на оние кои ги услужуваат.

Во таа посебна врска, се создава чувство на блискост кое не доаѓа од луксуз или перфекционизам, туку од искрена човечка топлина. Лојалноста на гостите не се темели на беспрекорна услуга, туку на емпатија и меѓусебно почитување. Со овој проект, Широ Огуни покажува дека вистинската сила на еден ресторан не лежи во беспрекорната организација, туку во односите што се јавуваат кога си даваме разбирање еден на друг и простор за несовршености.

ИДЕЈА КОЈА СЕ ШИРИ НАДВОР ОД ЈАПОНИЈА

Првиот настан беше организиран во 2017 година, со помош на кампања за собирање средства од краудфандинг која собра околу 115.000 долари. Оттогаш, проектот периодично се одржува во Токио, најчесто во форма на повеќедневни поп-ап настани. Неговиот успех инспирираше слични иницијативи во Јужна Кореја и Австралија, а Огуни ги охрабрува сите заинтересирани да го земат концептот и да го прилагодат на локалните заедници.

Јапонија има едно од најстарите популации во светот, па затоа не е изненадувачки што оваа идеја се родила таму. Но, бројот на луѓе кои живеат со деменција низ целиот свет брзо расте. Имено, се проценува дека до 2050 година тој број ќе порасне на 115 милиони луѓе. Проекти како овој покажуваат како општествата можат да одговорат на тој предизвик, не со страв и изолација, туку со солидарност и отвореност.

Фото: Japan.go.jp
Извор: Putnikofer.hr