Еве каде да ги најдете најдобрите половни автомобили во Европа: Возачите возат помалку километри и ги чуваат подолго

Добивај вести на Viber

Купувањето половен автомобил во Европа и регионот покажува големи разлики во навиките на возачите, а анализата на carVertical открива во кои земји ризикот од скриена историја и прекумерна километража е најголем и каде е најповолно да се бара добро одржувано возило.

Интензивната употреба значително влијае на животниот век на автомобилот, што често доведува до дефекти и разни проблеми подоцна. Кратките растојанија, агресивното возење и прескокнувањето на редовното одржување секогаш оставаат последици за возилото. Важно е и колку често се менува автомобилот.

Забуните како што се каде да се бара добар автомобил и во кои земји е помала веројатноста да се сретнете со лошо одржуван или „наштиман“ автомобил, беа основа за најновото истражување на carVertical.

Нивните податоци покажуваат дека во Европа, автомобил се продава во просек по околу 75.928 километри. Највисоки бројки се во Полска, Словачка и Португалија, каде што возачите возат помеѓу 108.000 и 113.000 километри пред да го продадат своето возило. Спротивно на тоа, возачите во Србија, Украина и Унгарија имаат најмала километража пред да го продадат, при што Србија во просек има само 18.807 километри.

Овие бројки не се однесуваат на годишната километража, туку на тоа колку вкупно вози сопственикот на автомобилот пред да го замени. Во некои земји, возачите едноставно ги менуваат своите возила многу почесто, што ги намалува вкупните бројки.

„Просечната годишна километража покажува колку автомобилот навистина се користи. Интензивната употреба влијае на животниот век на возилото и доведува до почести дефекти. Затоа во нашите извештаи посебно ги посочуваме периодите на зголемено возење, што е нешто на што купувачите секогаш треба да обрнат внимание“, објаснува Матас Бузелис од carVertical.

Исто така, постојат големи разлики меѓу европските земји кога станува збор за тоа колку долго возачите го задржуваат истиот автомобил. Во Португалија, возилата се чуваат во просек 7,2 години, во Полска околу 6,1 година, а во Литванија околу 5,5 години. Од друга страна, најчестите промени на сопственост се евидентирани во Србија и Украина, каде што возачите го менуваат својот автомобил во просек на секои 1,1 години. Експертите се согласуваат дека колку помалку сопственици има еден автомобил, толку е посигурен, бидејќи е поголема веројатноста да биде правилно одржуван и да има чиста историја.

Земји кои се најризичен избор

Студијата carVertical, исто така, покажува кои земји се најризичен избор при купување половен автомобил.

Најголема претпазливост е потребна во Чешка, Финска, Шпанија и Украина, каде што возачите не само што ги менуваат возилата почесто, туку и возат повеќе километри годишно од европскиот просек. На пример, во Шпанија, просечното сопствеништво трае околу четири години, со 23.186 километри годишно, додека во Украина автомобилот се менува речиси секоја година, со речиси 20.000 годишни километри. Возачите во Финска ги менуваат своите автомобили поретко, но возат повеќе од 21.000 километри годишно, а во Чешка околу 20.000 километри.

Оние кои избираат автомобил од Германија, Литванија, Португалија или Обединетото Кралство имаат најмал ризик од купување лош половен автомобил. Возачите во овие земји возат помалку километри и ги задржуваат своите автомобили подолго. Во Обединетото Кралство, просечното сопствеништво трае околу четири и пол години со годишна километража од 12.710 километри, додека Германците ги менуваат своите автомобили на секои 4,8 години и возат околу 17.700 километри годишно. Португалските возачи ги задржуваат своите автомобили најдолго, повеќе од седум години, додека Литванците ги менуваат своите автомобили на секои пет и пол години и возат околу 16.300 километри годишно.

Еуправозато / Преземено од ФАКТОР