Колку прифатиле, а колку одбиле: Што им кажаа граѓаните на банките за одложување на ратите

Добивај вести на Viber

Околу 30 отсто или една третина од граѓаните во земјава не ја прифатиле понудата од банките да им се одложи плаќањето на кредитните рати во период од шест месеци. 

Затоа, пак, дури 70 отсто од нашето население побарале во следните половина година да бидат ослободени од плаќањето на обврските, со тоа што за овој период ќе им се пресметува каматата, а ќе ја плаќаат подоцна, заедно со другите рати од кредитот.

Ако сакаме да направиме споредба со соседна Србија, можеме да видиме дека во таа држава многу повеќе граѓани барале да добијат мораториум на плаќањето на кредитните обврски, односно дури 94 проценти, како што говори податокот на Здружението на банки на Србија. Додека, пак, само шест проценти од тамошните граѓани изрично побарале дека сакаат редовно да продолжат со отплатата на кредитните рати. Ова говори дека населението во Србија многу повеќе стравува дека ќе заглави поради корона кризата, во споредба со нашето.

Информацијата дека во земјава 70 отсто од граѓаните прифатило одложување на кредитните обврски, Фактор ја доби од Македонската банкарска асоцијација, каде што членуваат сите банки и штедилници во земјава. 

„Според првичните податоци од сите наши членки - банки и штедилници, за прифаќање на понудите за олеснување на финансискиот товар со одложување на наплатата на кредитите се одлучија околу 70 отсто од кредитокорисниците - физички лица“, велат за Фактор од МБА.

Оттаму додаваат дека сите банки нудат и можност за граѓаните кои ја прифатиле понудата, а во следните месеци ќе сакаат и ќе можат да продолжат со плаќање на кредитите, да се изземат од понудата. 

Исто така, банките ќе им излезат во пресрет и на барањата на своите клиенти кои сега ја одбиле понудата, а во наредниот период ќе проценат дека имаат потреба од привремено олеснување на финансискиот товар, дополнително да се приклучат кон понудата и наплатата на кредитот да им се одложи до завршување на грејс-периодот. 

„Барањата за изземање или приклучување кон понудата, во претстојниот период ќе се процесираат индивидуално. Секој клиент што ќе има вакво барање ќе треба телефонски или со е-порака да ја контактира банката или штедилницата од која користи кредитен производ, за да се договори како да го достави барањето и притоа да биде заштитено неговото здравје“, објаснуваат од Македонската банкарска асоцијација.

Целиот текст за тоа што им кажаа граѓаните на банките за одложување на ратите прочитајте на Фактор.мк