Воздушната перница се отвори побрзо од трепкање со око и ги претвори нејзините стапала на штицата во проектил: Таа остана без чело, но жива

Гроње Кили од Ирска била патничка кога џипот на нејзиното момче се лизнал на мраз и се забил во ѕид. Додека ги држела нозете горе на контролната табла, воздушната перница експлодирала со брзина од околу 200 километри на час, а колената ѝ го згмечиле лицето за дел од секундата.
Лекарите рекоа: сите коски на лицето беа скршени, цереброспиналната течност протекуваше од мозокот - и најтешката одлука допрва требаше да дојде.
„Мораа да ми го отстранат челото“: Две години со повлечена глава
Несреќата се случи во декември 2006 година. По првите реконструкции, следеше компликација - во 2007 година, лекарите мораа целосно да го отстранат челото за да му го спасат животот.
„Немав чело две години. Главата ми беше вовлечена, изгледав чудно“, напиша Гроње во објава на Фејсбук. Таа беше подложена на 16 операции, а на 17 јуни 2009 година доби специјално изработено керамичко чело од Италија. Денес, кога споредува фотографии „пред и потоа“, вели: „Каква деценија се промени - и тим неврохирурзи, пластични хирурзи, максилофацијални хирурзи, специјалисти за ОРЛ, офталмолози, стоматолози и безброј неверојатни медицински сестри“.
Воздушната перница не е перница - тоа е експлозија на гас
„Воздушната перница се активира со моментално согорување на цврстото гориво и полнење на кесата со огромна количина гас. Кесата пука од своето седиште и се расплетува со брзина до 200 милји на час - побрзо од трепкање со око“, објаснува Гроње.
Со нозете на штицата, колената стануваат проектил: кога перницата се отвора, ги турка нозете кон лицето - и настанува катастрофа. Затоа таа им повторува на сите денес: „Држете ги нозете долу. Немате поим колку е опасно.“
„Сè уште се опоравувам“: Како изгледа животот по невозможното
Покрај скршените коски, Гроње изгуби и два заба, преживеа истекување на цереброспинална течност и долго закрепнување. Иако подоцна се пресели во Нов Зеланд и сподели фотографии од својата драматична трансформација, таа искрено признава:
„Сè уште не сакам огледала и не ми се допаѓа моето лице. Но, благодарна сум. Можеше да биде многу полошо.“
Денес, таа е гласен застапник за безбедноста во сообраќајот и никогаш не пропушта можност да ги предупреди другите - особено оние што патуваат на совозачкото седиште.
Што тргна наопаку - и како да избегнете слична трагедија
Никогаш не ги ставајте нозете на контролната табла. При судир или нагло сопирање, воздушната перница може да ве преврти.
Ременот стегнат преку карлицата и градите, потпирачот за грб исправен, главата на потпирачот за грб.
Не седете настрана или „полулежечки“. Позицијата на телото ја менува траекторијата на воздушното перниче.
Зимски услови - побавно возење и поголемо растојание. Мразот и влажниот снег го претвораат секое сопирање во ризик.
Редовно одржувајте го воздушното перниче и безбедносните појаси. Навременото сервисирање ги намалува неуспесите при активирање.
„Научете од мојата грешка“
„Не можеш да ги контролираш другите возачи или времето. Можеш да го контролираш само своето тело во автомобилот. Те молам, спушти ги нозете - не ја повторувај мојата грешка“, вели Гроње Кили.
РЖМ/ИС - (Ona.rs / Mirror) - Foto: Facebook/Grainne Kealy